søndag den 5. maj 2013

Sommerhusstemning på Østerbro


For knap to år siden - en smuk og solrig dag i august - havde jeg besøg af fotograf Lene K. og hendes kollega Ulla Winkler.
De skulle fotografere vores lille lejlighed på ydre Østerbro og lave en boligreportage, som senere blev solgt til Søndag.
Bladet udkommer i morgen - mandag!
(I virkeligheden noget underligt noget).


Nøj hvor var jeg stresset i ugerne op til, at Lene og Ulla skulle komme.
Men her blev malet og ordnet, og der har sjældent været så fint i vores lille hjem.
Efterfølgende fandt jeg ud af, at det ikke betyder særlig meget om væggene og lofterne er nymalede.
Man ser det ikke på billederne.
For eksempel ser vores slidte parkétgulve helt pæne ud på billederne, og det er de IKKE i virkeligheden (desværre).


Jeg havde faktisk opgivet tanken om, at reportagen skulle komme i bladet, fordi der gik så lang tid, men pludselig igår dumpede der en stor kuvert ind af brevsprækken (eller faktisk nede i postkassen i opgangen) med næste uges nummer af Søndag i.
Artiklen er ikke helt som Ulla skrev den, og det er heller ikke alle billederne der er blevet brugt, men det er blevet til en fin boligreportage af vores lejlighed.


Vores netbutik hedder Davids Engle, og Ulla kaldte artiklen "Englene på Østerbro", men det var nok for stor en mundfuld for ugebladet Søndag, for de har istedet kaldt den "Sommerhusstemning på Østerbro".
Det er også helt okay med mig.
Det sjove er, at der er gået så lang tid siden billederne blev taget, at vi slet ikke bor sådan længere.
Nu har vi soveværelse i det der dengang var en lille spisestue.
Langbord, der hvor de grønne stole stod, og teaktræsskænk, der hvor den sorte reol stod. 
Til gengæld har vi stadig viktualierummet - nu i forlængelse af soveværelset!
Når jeg ligger i sengen kan jeg skue ud over mel og gryn!
Ja det lyder lidt skørt, men det fungerer faktisk fint, da vores køkken ligger lige ved siden af, og det er  ikke så stort. 
Derfor er viktualierummet uundværligt.


Så nu vil jeg sætte mig ud på altanen i den sene eftermiddagssol med en kop kaffe og bladre lidt i forårsnummeret af næste uges Søndag.


Måske jeg også løser en kryds og tværs!


Ønsker alle, der læser med en dejlig uge. 
Husk, før vi får set os om er det weekend igen!

44 kommentarer:

  1. I bor altså så hyggeligt!

    SvarSlet
  2. Det ser godt nok dejligt ud! Lidt skørt at der er gået så lang tid.
    Du må også ha en dejlig uge!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde. Ja det er lidt underligt. Vi havde også opgivet:-)
      Kh. Kate

      Slet
  3. Dit hyggelige dejlige hjem med slidte gulve, det må være fordi at mange heldige mennesker har gæstede jer:O))
    Og hvor ser det fint ud, det er lidt sjovt at alt er lavet om, meeeen efter 2 år og dig på alle de her loppemarkeder så holder det jo ikke længe.
    Skal I i sommerhuset her i weekenden? Der er jeg allerrede i mine tanker og kroppen tager derop torsdag morgen:O)
    Knuser

    SvarSlet
  4. Du (I?) er simpelthen bare så god(e) til at indrette jeres hjem på skønneste vis. Det er helt sikkert en artikel værdig, så det er mærkeligt, at der gik så lang tid før bladet bragte den! Knus Kristine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kristine. Det var sødt sagt/skrevet:-)
      Kh. Kate

      Slet
  5. Så fint, koseligste stemning. Skulle ønske jeg kunne bo på fine Østerbro, jeg elsker jo København og skulle nesten be noen adoptere meg som Københavnvenn så jeg kunne komme litt oftere til Danmark;)) Ha en glad uke som kommer, klemmer fra Norge:))

    SvarSlet
  6. Hvor fint, jeg elsker boligreportager. Og hvor er den grønne stol bare fed!

    - Anne

    SvarSlet
  7. ♥ love your beautiful home!! ♥ xxx Riitta

    SvarSlet
  8. Jeg fik desværre en sikkerhedssadvarsel, da jeg ville se din netbutik.Det er måske noget du skal se på ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Evi
      Det er en 123hjemmeside, og der har aldrig været problemer i de år jeg har haft den; hverken for mig eller kunderne. Tjekker op på det:-)
      Mvh. Kate

      Slet
  9. Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it ;
    ) I am going to revisit once again since i have book-marked it.
    Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide
    others.

    my page NFL Jerseys Cheap

    SvarSlet
  10. We stumbled over here from a different website and thought
    I might as well check things out. I like what I see so
    now i am following you. Look forward to finding out about your web page yet again.


    Also visit my web blog ... Louis Vuitton Outlet

    SvarSlet
  11. If you like so many others have been thinking about purchasing the power 90
    extreme workout this - In Doubles phase 3 you're basically doing p90x series order Classic with 4 additional Cardio workouts a week. Research has shown that eating 100 - 200 grams of carbohydrate within two hours is the big plus. This include foods such as pasta, movements which will stimulate many different groups of muscles therefore the muscles cant become accustomed to it.

    Also visit my web-site ... navigate to this site

    SvarSlet
  12. It's really a nice and useful piece of information. I'm happy that you simply
    shared this helpful information with us. Please keep us up to date like
    this. Thanks for sharing.

    Review my site: Read This

    SvarSlet
  13. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is needed to get set up? I'm assuming having a
    blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet savvy so I'm not 100% positive.
    Any suggestions or advice would be greatly appreciated.

    Thanks
    hogan
    hogan
    hogan
    hogan
    hogan
    http://163.27.227.193/xoops/userinfo.php?uid=78
    http://08.com.vn/index.php?do=/profile-11049/info/
    http://217.113.205.116/profile.php?mode=viewprofile&u=135310
    http://209-20-69-40.slicehost.net/node/5507
    http://3gunnation.com/member/371532/

    Feel free to visit my website; hogan

    SvarSlet
  14. I know this website gives quality dependent articles or reviews and other information, is there any other web page which gives these data in quality?


    Here is my weblog ... Louis Vuitton Handbags

    SvarSlet
  15. Heisan!
    Reportasjen ser spennende og frodig ut, så gøy!!!
    Liker ekstra godt det første bildet med slagbenken. Jeg vet hvordan det er i forkant av en slik reportasje ja, det vaskes og ryddes og vaskes og ryddes og man får piff til å male noen småmøbler osv. Jeg hadde slikt besøk for en uke siden og jeg skal love at jeg ikke har vasket mye denne uka, hi,hi.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlet
  16. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvarSlet
  17. Also read our article about Obat Ambeien Kronis who knows how to solve the problem you are complaining about

    SvarSlet
  18. instagram takipçi satın al
    instagram takipçi satın al
    takipçi satın al
    instagram takipçi satın al
    instagram takipçi satın al
    takipçi satın al
    instagram takipçi satın al
    aşk kitapları
    tiktok takipçi satın al
    instagram beğeni satın al
    youtube abone satın al
    twitter takipçi satın al
    tiktok beğeni satın al
    tiktok izlenme satın al
    twitter takipçi satın al
    tiktok takipçi satın al
    youtube abone satın al
    tiktok beğeni satın al
    instagram beğeni satın al
    trend topic satın al
    trend topic satın al
    youtube abone satın al
    beğeni satın al
    tiktok izlenme satın al
    sms onay
    youtube izlenme satın al
    tiktok beğeni satın al
    sms onay
    sms onay
    perde modelleri
    instagram takipçi satın al
    takipçi satın al
    tiktok jeton hilesi
    pubg uc satın al

    SvarSlet
  19. Jeg kan godt lide sådanne journaler. Jeg lægger ofte sådanne billeder op på min instagram og får likes herfra https://viplikes.dk

    SvarSlet
  20. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 4c2bdf493f5f6d15176115668348ae2b
    numara onay
    website kurma
    website kurma

    SvarSlet
  21. Thank you for your explanation, very good content. 8f4da0bd24e4ad8260526b31e53710af
    altın dedektörü

    SvarSlet