søndag den 12. december 2010

Store bagedag






I dag har jeg lagt dej til vaniliekranse og peberkager samt bagt lussekatte med safran og rosiner - også kaldet Luciaboller. Peberkagedejen og dejen til vaniliekransene skal hvile natten over i køleskabet. Jeg snød lidt og bagte nogle enkelte peberkager samt en god håndfuld pebernødder, men resten hviler på køl, sådan som fru Plum anbefaler det. Det er nemlig hendes opskrifter jeg har brugt. De er fra hendes skønne bog JUL.
Glædelig adventssøndag til Jer alle.

7 kommentarer:

  1. Nøj...de der luciaboller ser skønne ud...kun du måske udvidde indlægget med en opskrift??
    Håber det går godt nede i butikken, jeg er ked af at se at vi har misset jule-hygge-arrangementet. Hænderne er meget fulde her for tiden.
    Hvis alt går vel er vi snart de glade ejere af ny større lejlighed i gaden...så har jeg 50m2 ekstra undskyldning for at købe flere møbler:-)

    SvarSlet
  2. Jo jeg skal nok sætte en opskrift på. De er gode at bage også til fryseren, så man kan tage dem ud og lune i juledagene.
    Lyder spændende med ny og større lejlighed. Får I stadig tagterrasse så? Den kan I da næsten ikke undvære. Glæder mig til at høre om det.

    SvarSlet
  3. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet