søndag den 27. januar 2013

Hvorfor og om hvad???

Foråret er lader vente på sig.
Udenfor sneer det, og der er brug for at tænde både radiatorer og levende lys i stuerne.


Jeg har de seneste dage læst et par indlæg hos nogle af mine favoritbloggere, Kejserne fra Trondhjem og dejlige Rikke, som gør sig tanker om, hvad deres blogs skal indeholde.
Hvad er værd at skrive om!
Er der noget, der er for småt.
For trivielt!
Er der noget, der er for stort og alvorligt!
Det er vel altid faren.
Og et meget personligt valg.
Som kvinden bag bloggen  New Yorker by Heart, der har valgt at dele sine dybeste tanker og overvejelser med sine læsere på bloggen, i forbindelse med et alvorligt sygeforløb.
Modigt og hudløst.




Kejserne skriver om forandringen i bloggens indhold, når man pludselig åbner netbutik, som de har gjort.
Hvor meget må det fylde på ens blog.
Går der for meget reklame i den!
En situation jeg fint genkender.
Jeg begyndte at blogge for at promovere min lille butik.
Det gør jeg stadig, men hen af vejen blev det til så meget mere.




Jeg mødte kvinder gennem bloggeriet, som er blevet mine venner.
Den ene af de kvinder er Rikke, som også havde forretning.
Hun bloggede dengang om sin hverdag med sin skønne kjolebutik.
Hun har nu besluttet, at hendes blog fremover skal handle om de små og store ting i hverdagen, som gør hende glad.
Det glæder jeg mig til at følge.
Måske man ikke skal tænke så meget over det, men bare blogge om det, der betyder noget for én selv.



Jeg har i hvert fald besluttet mig for at blogge videre.
Om løst og fast og hverdagens lille lykke.
Og læse med hos dem, der går et spadestik dybere, og vælger at dele deres inderste tanker og følelser med deres læsere.
Og hos dem, der minder os om, at livet er værd at leve.
Og at en god opskrift, et lækkert tapet, en dejlig kop kaffe eller noget helt andet, kan vække glæde hos sådan en blogger som mig:-)



13 kommentarer:

  1. Forår kom snart, du er ikke den eneste der venter:)
    Vi har jo alle forskellige motiver for at have en blog og der er gudskelov ikke noget der er rigtigt eller forkert, som du skriver en god opskrift der, en fin ny væg farve her og en nye venner alle vegne:))
    Stort knus til dig ( fantastisk billede med lampen og tapet)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt, Pia. Særligt det der med nye venner alle vegne :-)) Det har været det mest fantastiske ved bloggeriet. Og al inspirationen naturligvis :-)
      Stort knus tilbage, Pia.
      Kate

      Slet
  2. Tak Kate for dine skønne ord;-), det at blogge skal være fra hjertet og somme tider er det de små ting som er rykker mest....

    Fantastiske billeder:-)))

    Knus Rikke

    SvarSlet
  3. Kjære Københavns Kloge Kone!
    Fortsett for all del med bloggingen, og slutt aldri å kalle din mann for min elskede.
    Store klemmer og masse snø fra det kalde nord

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder! Hvor har du fået/købt den fine gule lampe, du har hængende over dit spisebord?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sarah
      Den har vi købt i Bolagret i Malmö for godt et år siden. Det er jo ikke til at sige, om de stadig har den. Butikken ligger på gågaden. Held og lykke;-)
      Kate

      Slet
  5. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet