lørdag den 31. juli 2010

Sommerdag i Hundested og Kikhavn


Så oprandt dagen for vores tur til Halsnæs. Vi tog færgen kl. 10 fra Kulhuse og i Sølager stod mine forældre og ventede - med deres bil. Vi kørte til slagteren i Nørregade og hentede vores håndmadder. De var noget mere simple end jeg huskede dem, hvilket var lidt ærgeligt, men vi supplerede med et par af slagterens frikadeller. Måltidet blev indtaget lige udenfor Knud Rasmussens hus i Hundested med udsigt over Hesseløbugten. Min mor havde medbragt Retzina - den rigtige med kapslen. Efter frokosten kørte vi videre til Kikahavn, hvor det årlige loppemarked fandt sted netop idag. Det var superhyggeligt - og fyldt med kendisser. Vi købte ting til os selv og ting til butikken. Tjek hjemmesiden her og se nogle af de fine sager, som er blevet lagt på.
Efter Kikhavn tog vi i havnen i Hundested og drak kaffe. Der var de skønneste sandskulpturer, som vi beundrede. Vi kunne heller ikke dy os for at gå ind det fine glaspusteri/galleri. Sådan nogle smukke ting i glas. Helt klart et besøg værd, hvis man er på de kanter.
Min far kørte bilen sikkert hjem til sommerhuset, hvor en dejlig dag blev sluttet af med lidt koldt at drikke på terrassen inden mine forældre kørte hjemad.
Nu har Ole og jeg spist de dejlige pølser, som min mor købte i Kikhavn og vi er stopmætte og lidt trætte. Skøn dag.

7 kommentarer:

  1. Hej Igen.
    Kommer jo oprindeligt fra Hundested, så det er lidt sjovt at i har været der på tur.
    Slagteren i Nørregade har jeg gået i skole med.
    2 huse derfra bor min søster, så der er jeg ofte på besøg( stort rødt gammelt hus) ligger ved siden af en lille cafe.
    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet