onsdag den 6. oktober 2010

Pippi på genbrugspladsen


Vi har en skøn genbrugsplads, hvor man gerne må klunse lidt i byttecentralen - også selvom man ikke altid selv har noget at bytte med. Igår fandt jeg en stor samling "far til fire" bøger fra 1960. Både jeg selv og mine piger har elsket "Far til fire" filmene, så det var fin nostalgi. Og så var der Pippi-pladen. Jeg havde den selvsamme plade, som jeg spillede om og om igen på min lille brune pladespiller dengang i tresserne. Selvfølgelig spillede jeg også "Bjørn & Okay" og "Den gule flyver" og den med Maria med Poul Rudi. Den var så sørgelig og så god syntes jeg. Jeg har efterfølgende haft fornøjelsen af at støde på samme Poul Rudi på en bustur til Prag. Han var blevet kroejer i Tjekkiet. Godt for ham, for han kunne nærmest ikke tale mere. Havde nok givet den for meget gas i tresserne og halvfjerdserne. Nå men Pippi kom ned i cykelkurven - selvom jeg ikke længere har en grammofon at spille den på. Bare billedet af Pippi på coveret vækker dejlige minder.

6 kommentarer:

  1. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet