søndag den 10. oktober 2010

Søndagstur på Nørrebro




Jægersborggade og Nørrebro i det hele taget er mange ting. Jeg arbejder på Nørrebro til daglig, men det er ikke så ofte jeg kommer rigtig rundt i gaderne, men idag fik jeg det gjort. Ole og jeg cyklede ad Stefansgade og spadserede ned ad Jægersborggade. Gaden minder mig på mange måder om Berlin. Den er både rå og tjekket og så er den i live. Her tænker jeg jo ikke på hashhandel og natlige skyderier, men om de mange små butikker og værksteder, der ligger tæt på begge sider af gaden. Som noget nyt har alle de handlende enedes om at få ens skilte hængende ud for deres butikker. Det så forrygende ud. Desværre var mange af butikkerne lukkede - det var jo søndag, men der var noget at kigge på - lige fra keramikere til delikatessebutikker. Skøn tur.

6 kommentarer: