tirsdag den 5. marts 2013

Alternativ bladhylde

Hyldeløsning!


Der er ikke rigtig plads til en tallerkenrække lige dér i indgangen til køkkenet, hvor jeg gerne ville hænge en op til fade og kogebøger.
Ej heller er der plads til andet hyldeværk - hverken i bredden eller i dybden.


Men så så jeg, ét eller andet sted på nettet, denne idé til en alternativ boghylde.
Løsningen her er lavet med et par lister, nogle øskner og noget kraftig elastik.
Den udnytter den smalle indgang til vores lille køkken på en både dekorativ og praktisk måde.


Det var egentlig tanken, at der skulle have stået kogebøger på disse smalle hylder, og det kan både lister og elastik sagtens bære, men der er bare så lidt plads, at der højst kan stå 2 bøger på hver hylde, og det forslår jo ikke så meget, når man som jeg har kogebøger i stabler!


Istedet har jeg valgt at finde mine madmagasiner frem og sætte dem op på hylderne.
Dem har jeg nemlig også stående i kasser og kurve flere steder!
De kan sagtens stå i lag på de smalle hylder, uden at det ser bumlet og overfyldt ud.


Nu har jeg sorteret magasinerne efter årstider, og sat nogle af forårsmagasinerne op på hylderne, så jeg nemt kan tage dem frem og blive inspireret.

Og så skal listerne males hvide!





7 kommentarer:

  1. Det ser sku' godt ud, hvad du dog ikke kan med dine små hænder, søde Kate.
    Det er vist ikke småting:0))

    SvarSlet
  2. Hei Kate :)
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! Jeg er sikker på at kjøkkenprosjektet deres blir supert! Det er viktig å ta det ettersom man har tid og lyst, og ikke minst råd. Vi pusset opp kjøkkenet for noen år siden, og det blir fort dyrt, selv om vi valgte endel billige løsninger. Og Smeg kjøleskap måtte jeg se langt etter! Men kanskje en dag :) :)
    Det er masse arbeid å pusse opp kjøkken, men når alt er ferdig er det absolutt verdt det!
    Håper du har en fin kveld! Klem,Randi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen dit køkken er jo ét af Norges hyggeligste, Randi:-)

      Slet