tirsdag den 8. marts 2011

Håndarbejde fra fars hånd




Da jeg var barn brækkede min far på et tidspunkt foden og var bundet til sofaen i lang tid. I den forbindelse begyndte han at brodere stramaj. Vi har en hel masse billeder, som både han og min mor har broderet. De hang skam og pyntede på væggene i Rørholmsgade, men nu ligger de fleste i min kælder. I weekenden fik jeg øje på disse hos mine forældre. De hang i børneværelset i sommerhuset. Børnene er ved at være store, så de går ikke i svime over en lille nuttet bambi, og derfor fik jeg lov at tage billederne med hjem. Det er min far, der har broderet dem - "af lidt rester jeg havde", som han sagde. De er fra 1970'erne og jeg kan tydeligt huske, at de hang på vores børneværelse. Nu skal de hænge i mit sommerhus. Er de ikke fine?

9 kommentarer:

  1. Så fine, de er.
    Går det godt med 'værelse 4'?

    SvarSlet
  2. Værelse 4 kører derudaf. Har slebet væggene OG sat filt op idag. Ole har hjulpet, da han kom hjem fra arbejde. Nåede også lige forbi Retro Villa og købte en rulle tapet med gule blomster. Det er så fint. I morgen kommer Maja - ældste datter - til morgenmad og så skal jeg jo åbne butikken senere, så Ole har lovet at begynde og male. Senere skal panelerne have en tur, og først til aller aller sidst, kan jeg sætte det skønne tapet op. Men det skal der nok komme billeder af. Puha, jeg synes det er ret hårdt med det sætten i stand.

    SvarSlet
  3. Kender det godt, min gang er nu ved at være færdig, efter 4 år ;-)

    SvarSlet