søndag den 8. maj 2011

Glæden ved mit sommerhus

Jeg er så glad for mit sommerhus i Kulhuse. Det er ikke noget særligt - og alligevel er det lige netop det det er. Skabet til venstre købte vi for en slik på et loppemarked. Det var lige før vi ikke kunne have det i bilen, på trods af at det kunne skilles ad. Det var faktisk lige før det ikke kunne være i huset. I hvert fald ikke der, hvor vi først havde bestemt, at det skulle stå. Der var for lavloftet.
Løjbænken på billedet nederst til højre byggede vi af to af de køjesenge, der var i det lille soveværelse. Jeg havde set en lignende løjbænk i bogen Sommerhusliv, og var helt solgt. Nu har jeg min egen. Den er ikke helt mage til den jeg forelskede mig i - men næsten. Og det er Ole og mig, der har bygget den.
Det turkisfarvede skab hang i sommerhuset, da vi overtog det. Vi har stadig en del af de gamle møbler. Først smed vi dem ud, og så tog vi dem ind igen og malede dem i klare farver.
Til venstre er der et kig til "vaskeriet". Jeg har planer om at "tapetsere" vaskemaskinen med voksdug, ligesom Sukkertøyforøjet. Så behøver jeg nærmest ikke noget forhæng.
Den grønne knage har efter sigende holdt Kong Frederiks overfrakke. Han siges jo at have været dameglad, og han frekventerede i sin tid den dame, der boede i det hus, hvor knagen hang. Ja ja, kom ikke her...
De sidste billeder viser vores badeværelse, som jeg er stolt af, fordi Ole og jeg selv har sat fliserne op. Det er bestemt ikke perfekt, men det er OK - og vi er stolte af indsatsen:-)

15 kommentarer:

  1. Du kan godt være stolt af dit sommerhus, det osser af hygge, ole og Kate.
    Og så med egen bager, hvad kan man mere forlange;0)

    SvarSlet
  2. Jaa:-)
    Var det hyggeligt i Odense?

    SvarSlet
  3. Ja, der var mange fine ting,
    meeeen jeg syntes desværre at der var flest fine ting til børn.
    Jeg fik dog købt mig et fint neon svampe billede,
    som Lars allerede Ælsker at hade ;0))

    SvarSlet
  4. Det ser godt nok hyggeligt ud :)

    SvarSlet
  5. Tak Malene. Det er også hyggeligt:-)

    SvarSlet
  6. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet