lørdag den 21. maj 2011

På besøg hos Honning & Flora

Idag var vi lige et smut forbi Honning & Flora i den gamle gartnerbolig på Egholm slot ved Skibby. De har pyntet både hus og have med Rikkes sikre hånd og der er intet overladt til tilfældighederne. Stilen er sikker som altid og fuldstændig gennemført. Jeg synes stadig, at de er dyre at handle hos, men på den anden side er det altid en oplevelse at besøge Honning & Flora. Næsten som at gå på udstilling.
Som noget nyt kunne man idag købe kaffe og konditorkager for 35 kr. Der var flere, der hyggede sig med kager i den dejlige have (hvor påfuglen spankulerede rundt og brølede fra tid til anden. Mærkeligt, at så smuk en fugl lyder så hæslig...)
Se her Rikkes bud på et udendørsbad. Jeg har givet Ole en udendørsbruser, og blev meget inspireret. Det store fad til at stå i, var helt genialt, men kostede desværre 2400 kr., så det kom ikke med hjem.
Her har Rikke lavet et genialt plantebord ud af æblekasser stablet ovenpå hinanden. Der stod æblekasser overalt i haven fyldt med dejlige blomster.
Herunder ses, hvordan æblekasser og sarte blomster spiller smukt op til hinanden.
Hængekøjen er indbydende hængt op og den antikke barnevogn er pyntet med blomster.
Det gamle drivhus var indrettet som en lille pavillion, hvor man kunne tage sig en prinsesselur. Den slags kan vintageprinsesser nemlig sagtens have brug for. Der er så mange ting og detaljer allevegne, så det er faktisk rart at tage billeder, som man så kan studere bagefter. Jeg bliver altid inspireret, når jeg har besøgt Honning & Flora.

Jeg tog en del billeder indenfor også, som I får at se senere.
God weekend allesammen..

10 kommentarer:

  1. Det ser da for hyggeligt ud,
    der må jeg forbi, jeg vil så gerne bygge et drivhus.
    God søndag til jer begge 2;0)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde, Pia.
    Honning & Flora er et hyggeligt sted at køre forbi, når man er på disse kanter. Desværre har jeg sjældent råd til at købe noget, men de gør det fint. Jeg tror de har tænkt sig at fortsætte med kaffe og kage i weekenderne. De har store havedage, jeg tror det er i Pinsen. Det er samtidig med det der på Ledreborg.

    SvarSlet
  3. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet