torsdag den 26. maj 2011

Rillede vaser og blomster fra sommerlandet

Jeg kan stadig blive helt overrasket over, at jeg er den lykkelige ejer af et sommerhus. Og være overrasket over, at jeg er så glad for det:-) Sidste weekend var vi i haven og det blomstrede jo allevegne. Det er også overvældende for et bymenneske som mig. Jeg plukkede denne buket i haven - og lidt inde i naboens have (huset har stået tomt i over et år, så mon ikke det går). Smuk buket, som har stået i flere dage og bragt sommerstemning ind i vores lejlighed på trods af det kølige vejr udenfor vinduerne.
Forleden så jeg hos én af bloggerne en grøn rillet vase, som nok er fra Eslau. Jeg er selv vild med de rillede keramikvaser, og forleden overraskede Ole mig med denne fine marmeladekrukke. Der er hul til skeen i låget, men ellers kunne den også tjene som smykkekrukke. Den er mere blå i farven end de andre ting jeg har fra Eslau. Der er intet stempel i bunden af krukken, og det er der heller ikke i de to vaser den står sammen med. Vaserne ligner meget min Eslauvase (den hvor der er stempel), men jeg kan jo ikke være sikker. De er fundet i en container, og har nogle afslag, men de er fine alligevel, synes jeg.

9 kommentarer:

  1. I naboens have, Kate? Ligner vi mon hinanden lidt? :)

    SvarSlet
  2. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet